Wednesday, November 19, 2008

ke KAU kah aku..???

Jeddah dalam igauan

Semalam baru dpt call dr ICEO (International Cooperation and Exchange Office)…. Berita baik, akhirnya Student Exchange Program telah dapat di conformkan….. akhirnya setelah hampir setahun ditunda. Ikut jadual asal September thn lepas interview, fly Nov 07 tunda – Feb08 – July08, akhirnya Nov08 baru confirm utk fly pd Feb09 (itu pun klu ICEO x buat hal lagi-tunda etc.). Begitulah kerenah birokrasi di UIA ni, smpi ada sstgh mmbr yg layak pergi dah pun give up dan putus harap.

Aku pun dgn pantas surf laman web King Abdulaziz University of Jeddah utk memilih sbjk yg bakal ku ambil…. Tapi alangkah terkilannya aku apabila menyingkap course yg ditawarkan, tiada pun subjek pilihan hati…..

‘Double degree; apa yg best sgt’



Memang K.A.U (King Abdulaziz University) menawarkan program ekonomi, program yg initially aku join sewaktu enroll ke UIA. Tapi berasakan minat yg mendalam dlm ilmu agama mendesak aku memilih program ‘Double degree’ (Bachelor of Economics & IRK). Telah 3 tahun aku berada di UIA maka telah complete subjek requirement utk B.Econs dan skrg tggl baki subjek utk mghbskan degree dlm IRK.

Oleh kerana KAU hanya menawarkan course economy dan tiada course IRK maka harapanku utk ke sana kian samar….. Apakah penantianku selama ini sia-sia sahaja…… atau ada sesuatu yg lebih baik menanti…… Hanya Allah yg Maha Mengetahui kerana Dialah perancang segala2nya…..

2 comments:

Anonymous said...

Bagusla kalo dpt ke sane..tp dilemma course la plak ek..tak pe..i'll pray d best 4u my dear fren..whether pegi or tak..tu la nnt yg d best 4u k..

Abu Yasir said...

TQ, only Allah knows the best....