Monday, January 26, 2009

>>Aduhai ESQ...


Batch 6, ESQ 165, can u even spot me???

Alhamdulillah berpeluang merasakan pengalaman menjalani training ESQ (Emotional Spiritual & Quotientl) bertempat di Maju Junction selama 2 hari, 24 & 25 Jan 09. Walaupun seharian suntuk dari jam 8am-7pm perjalanan program namun ia tidak mematahkan semangat utk melengkapkan program hingga hari ke dua. Pengasas ESQ ini, Pak Ary Ginanjar Agustian telah menggabungkan aspek SQ-Spiritual+EQ-Emotional+IQ-Intellectual bagi menciptakan satu formula islamik 165 berteraskan 1 ihsan 6 rukun iman 5 rukun Islam.

2 hari dok tumpang syafiq, so boh gmbr dia....

Alhamdulillah satu pendekatan baru dalam membangkitkan kesedaran terhadap tanggungjawab kita di muka bumi ini. Yang menariknya adalah gabungan multimedia presentation yg mantap dan system audio yang menggegar jantung peserta. Ditambah lagi trainer yg dibawa khusus dari Indonesia pak firdaus yg begitu lucu mengendalikan program. Beliau juga bijak mangatur kata2 ketika memainkan perasaan peserta. Begitu juga mas danny yg asyik tersenyum simpul diusik pak firdaus.

Sempat bergambar dgn Abg Danny, pembantu pak pirdaus

Kesimpulannya banyak yg boleh di belajar. Pengalaman tak tergambar dengan kata2 sesungguhnya. Nak tau kene la experience sendiri bak kata pak firdaus 'training ni hanyalah sebuah pengalaman, tak perlu mencatat atau menulis.....' atau lawat laman web ESQ untuk keterangan lanjut....

http://esq.com.my/v1/

No comments: